ניקיון עם אבקת סודה לשתייה | יס-שף

ניקיון עם אבקת סודה לשתייה

לכולנו יש בבית סודה לשתייה. מדוע לכולם יש סודה לשתייה? כי אבקת סודה לשתייה היא זולה, היא מופיעה במתכונים רבים של עוגות, קציצות ועוגיות. אבל מה אם נאמר לכם שבסודה לשתייה יש עוד המון סודות שיעזרו לכם ובקלות כמו כן, יוזילו לכם כלכלית את הוצאות הבית. סודות סודה לשתייה לשיפור הבריאות, הניקיון, הגינון ועוד. כל הטיפים אחרי שניסינו ולנו זה עבד. יש גם המון טיפולי יופי עם אבקת סודה לשתייה ועוד המון שימושים אבל לא ניסינו לכן לא הוספנו. אם ניסיתם נשמח אם תרשמו בתגובות.

ניקיון עם אבקת סודה לשתייה – טיפים מומלצים ושימושיים רבים עם סודה לשתייה. הדבר הראשון שכדאי לדעת על סודה לשתייה הוא שהיא שונה מאבקת אפייה. אם אתם משתמשים בסודה לשתייה, לא תוכלו להשתמש באבקת אפייה כתחליף, בכל הטיפים שלפניכם. כך גם באפייה, הם גורמים לבלילה לתפוח אחרת, ותגלו שיש להם שימושים גם מחוץ לבישול שהם שונים. 
קניית סודה לשתייה, והכוונה כאן היא רק לאבקת סודה לשתייה לא למשקה, בכמות גדולה למעשה תעזור לכם לצמצם את ההוצאות שלכם אפילו יותר מהרגיל ובדרך כלל תצטרכו מעט מאוד אבקה מלבד מים ומדי פעם בקבוק ריסוס.
לסודה לשתייה יש אריזה פשוטה ותגי מחיר זולים, אנשים רבים, פשוט נותנים לקופסת הסודה לשתייה שלהם לאסוף אבק ולהישאר ללא שימוש במזווה. במקום זאת, פתחו את האריזה והשתמשו בה ולא רק כמרכיב בעוגה.

בגלל שהמון פעמים הם מופיעות יחד, מסקרן לדעת ההבדל בין אבקת אפייה וסודה לשתייה: באבקת אפייה יש למעשה קרם אבנית. הוא כולל גם חומר ייבוש שהוא בדרך כלל עמילן. אף אחד מהם לא נמצא למעשה בסודה לשתייה. אם אתם משתמשים בסודה לשתייה במתכון הדורש אבקת אפייה, תצטרך להשתמש בקרם אבנית. בגלל קרם הטרטר והעמילן הכלולים באבקת האפייה, לא ניתן להשתמש בו במתכוני סודה לשתייה.

פתרונות רבים עם סודה לשתייה הם לניקוי. פתרונות ניקוי רבים יקרים מאוד, והם עלולים להזיק לכם כשאתם משתמשים בהם. למשל: האדים מזיקים, החומרים יכולים להזיק לעור שלכם, לגרום לפריחה, יבלות ולפעמים אפילו כוויות. כאשר אתם משתמש בסודה לשתייה, אין חשש שזה יקרה. 

פתרון ניקוי מס' 1 לניקוי רצפות עץ או מרצפות
אין סיבה לקנות חומרי ניקוי יקרים או מזיקים. אם יש לכם רצפות עץ קשיחות שצריך לנגב כדי להיראות כאילו הן חדשות שוב. אז סודה לשתייה היא התשובה שלכם. פשוט קחו את כלי הניקוי הרגיל שלכם, ותוכל להתחיל מיד.

רכיבים:
דלי מים חמימים 
½ כוס סודה לשתייה 

הוראות שימוש: הקפידו שיש דלי מים חמימים, ולאחר מכן הוסיפו פנימה חצי כוס סודה לשתייה.  ערבבו היטב, ואז אתם יכולים להשתמש בדלי כדי לשטוף את הרצפות כמו שאתם עושים בדרך כלל. 

פתרון ניקוי מס' 2 לניקוי כלי כסף 
אם יש לכם כלי כסף אמיתיים, אתם יודעים כמה קשה לשמור אותם נקיים, אבל זה שווה את זה. זה פשוט ובאמת לוקח רק כמה דקות. 

רכיבים: 
3 כפיות מים 
1 כפית סודה לשתייה

הוראות שימוש: ערבבו את המים והסודה לשתייה יחד. 
לא משנה מה הכמות, זה צריך תמיד להיות שלושה חלקים מים וחלק אחד סודה לשתייה.
טבלו בסמרטוט נקי והבריקו את כלי הכסף. הקפידו ללטש כל חלק בזהירות, ואל תפספסו מקום.

פתרון ניקוי מס' 4 לניקוי תחתית תנור
ניקוי התנור שלכם יכול להיות סיוט, אבל אתם לא צריך לדאוג בקשר לזה, יותר. תזדקקו לבקבוק ספריי, אבל עם השימוש בסודה לשתייה זה בטוח ינקה אפילו את הכתמים או השאריות הקשות ביותר. 

רכיבים: 
1 כוס סודה לשתייה 
½ כוס מים 

הוראות שימוש:  מפזרים את הסודה לשתייה בתחתית התנור. הכניסו את המים לבקבוק הספריי, ורססו אותם על הסודה לשתייה. השאירו למשך הלילה או מספר שעות, ואז קרצפו אותו בבוקר עם ספוג לח ונגבו את כל השאריות. 

פתרון ניקוי מס' 5 ניקוי מיכלים 
אם אתם משתמשים במכלי פלסטיק לאחסון האוכל שלכם, כנראה שיש לכם יותר מכמה פלסטיקים מוכתמים. במקום זאת, תוכלו להשתמש בסודה לשתייה כדי שלא תצטרכו לזרוק אותם. 

רכיבים:
8 כפות אבקת סודה לשתייה.
2 כפות מים.

הוראות שימוש: ערבבו את הסודה לשתייה והמים יחד, והניחו על הכתמים במכלי הפלסטיק. תנו להם לשבת לילה, ואז אתם יכולים לנקות אותם כרגיל. שימו לב שהכתמים נעלמו.

פתרון ניקוי מס' 6 מנקה שירותים 
אם יש לכם כתמים עקשניים שגורמים לאסלה שלכם להיראות מלוכלכת יותר ממה שהיא, אתם חייבים את הטריק הבא. כל מה שאתם צריכים זה חומץ, סודה לשתייה וזמן. 

רכיבים: 1
1 כוס סודה לשתייה 
3 כפות חומץ 

הוראות שימוש: שיפכו את הסודה לשתייה לשירותים. אל תורידו את המים למשך כ-45 דקות. עם ספרי התיזו על הסודה לשתייה ונקו כרגיל.

פתרונות גינה 1 ממתיק עגבנית
רבים מאיתנו אוהבים לגדל עגבניות בחצר או בגינה. אם אתם מנסים לגדל עגבניות, זה יכול להיות קשה להפוך אותם למתוקות, אבל מעט סודה לשתייה יעזור מאוד. הסיבות לכך שעגבניות בדרך כלל יוצאות מרירות הן בגלל רמת החומציות הגבוהה, אבל סודה לשתייה יכולה לעזור כדי לוודא שהחומציות יורדת.

מרכיבים:
1/4 כוס סודה לשתייה.

הוראות: הקפידו לפזר מעט מהסודה לשתייה קלות באדמה ולהפוך אותה למקום שבו העגבניות שלכם נמצאות. אל תפזרו יותר מדי, אחרת זה יכול לפגוע בעגבניות שלכם במקום לעזור להן. עשו זאת כל כמה שבועות, או אחרי שיורד גשם כדי לוודא שהחומר לא נשטף.

פתרונות לגינה מס' 2 הרחיקו חשופיות (חילזון בלי קונכייה)
שבלולים כאלה יכולים להזיק לצמחים שלכם, ואף אחד לא אוהב להתמודד איתם בגינה. כמובן, תגלו שסודה לשתייה יכולה לעזור גם בזה. קל להרחיק חשופיות מהצמחים שלכם.

מרכיב: אבקת סודה לשתייה.

הוראות: בכל פעם שאתם רואים חשופית, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לפזר עליהם מעט אבקת סודה לשתייה. זו דרך מצוינת להיפטר מהם במהירות. אפשרות נוספת שתעזור אם תיצרו קו סביב הצמחים שלכם.

פתרונות לגינה מס' 3 לשמור על הורדים שלכם בריאים 
אתם תגלו שלורדים שלכם, יכול להיות טחב אבקתי. אולי אפילו תקבלו אותם מהחנות ככה, וגם התרסיס הזה יעזור בזה. זהו תרסיס פשוט שתוכל להשתמש בו על גידול ורדים כדי לעזור להם להישאר בריאים ולהרחיק את הטחב הזה.

המרכיבים:
7 כפות סודה לשתייה 
5 ליטר מים
 2 כפיות שמן צמחי

הוראות שימוש: הקפידו לערבב הכל יחד, וערבבו היטב. רסס אותו על הוורדים שלך מדי שבוע באמצעות בקבוק ריסוס.

פתרונות לגינה מס' 4 הרחקת נמלים
יש לעיתים בעיות עם נמלים, אבל אין סיבה לקנות כימיקלים יקרים ומזיקים. סודה לשתייה היא דרך מצוינת להילחם בנמלים ללא כימיקלים מזיקים בבית או סביב הצמחים שלכם. 
רכיבים: 

1 כוס סודה לשתייה 
1 כפית חומץ

הוראות שימוש: הוספו סודה לשתייה לגבעת הנמלים כשהיא לחה. לאחר מכן, בוזקים מעל את החומץ. אם גבעת הנמלים לא לחה, כלומר רטובה במקצת, הרטיבו אותה לפני כן כך שתהיה לחה. 

---

יש עוד כל כך הרבה רעיונות לשימוש עם אבקת סודה לשתייה  אבל קבלתם מספר רעיונות שבאמת יכולים לשמש אתכם ביום יום. 
באתר הבישול והאפייה שלנו המרכיב שיש בו הכי הרבה סודה לשתייה הוא סוכריות פופגי, ששם זאת אולי הפעם היחידה שניתן באמת לראות את ההשפעה של המרכיב הזה באפייה. אתם מוזמנים לנסות. 

שתף:

תגובות והערות: (0)

יש להזין שם
יש להזין הערה