38 מתכונים ללא קמח  | יס-שף

38 מתכונים ללא קמח

מתכונים ללא קמח וגם חלופות לקמח שיפתיעו אתכם. קמח הוא הרי מרכיב נפוץ במתכונים רבים, המשמש לספק מבנה ותפזורת למאפים, לעבות רטבים ומרקים, ולחבר מרכיבים זה לזה במנות כמו קציצות וקציצות. עם זאת, ישנן מגוון סיבות מדוע מישהו עשוי לרצות להימנע משימוש בקמח בבישול, בין אם זה בגלל הגבלות תזונתיות או העדפה אישית. למרבה המזל, ישנן דרכים רבות ליצור מנות טעימות ומשביעות מבלי להסתמך על קמח. במאמר זה, נסקור כמה מהחלופות לקמח שניתן להשתמש בהן במגוון מתכונים, וכן נספק כמה רעיונות למתכונים כדי להתחיל.

קמח הוא מרכיב נפוץ במתכונים רבים, המשמש לספק מבנה ותפזורת למאפים, לעבות רטבים ומרקים, ולחבר מרכיבים זה לזה במנות כמו קציצות וקציצות. עם זאת, ישנן מגוון סיבות מדוע מישהו עשוי לרצות להימנע משימוש בקמח בבישול, בין אם זה בגלל הגבלות תזונתיות או העדפה אישית.

למרבה המזל, ישנן דרכים רבות ליצור מנות טעימות ומשביעות מבלי להסתמך על קמח. במאמר זה, נסקור כמה מהחלופות לקמח שניתן להשתמש בהן במגוון מתכונים, וכן נספק כמה רעיונות למתכונים כדי להתחיל.

חלופות לקמח

ישנם מרכיבים רבים שניתן להשתמש בהם במקום קמח כדי לספק מבנה ותפזורת למתכונים. כמה אפשרויות כוללות:

אגוזים טחונים: ניתן לטחון אגוזים כמו שקדים, אגוזי לוז ובוטנים לארוחה משובחת ולהשתמש בהם במקום קמח כדי להוסיף עושר וטעם למאפים.

קמח קוקוס: עשוי מבשר קוקוס טחון, קמח קוקוס הוא אלטרנטיבה עתירת סיבים ודלה בפחמימות לקמח חיטה. הוא סופג מאוד, כך שבדרך כלל תצטרכו להשתמש בפחות ממנו ולהוסיף יותר נוזלים למתכונים שלכם.

קמח שיבולת שועל: ניתן להכין קמח שיבולת שועל על ידי טחינת שיבולת שועל בבלנדר או במעבד מזון עד לקבלת ארוחה משובחת. הוא מוסיף טעם עדין ומעט מתוק למאפים וניתן להשתמש בו ביחס של 1:1 עם קמח חיטה ברוב המתכונים.

קמחי קטניות: קמחים העשויים משעועית, חומוס ועדשים הם מקור טוב לחלבון מהצומח וניתן להשתמש בהם במקום קמח חיטה במתכונים רבים. אולי יש להם טעם קצת יותר חזק מקמח חיטה, ולכן הם עובדים הכי טוב במנות שיש להן טעמים עזים כדי לאזן אותם.

ישנן סיבות רבות מדוע מישהו עשוי לרצות להימנע משימוש בקמח במתכונים שלו. לדוגמה, יש אנשים שהינם סובלים מגלוטן וצריכים להימנע מחיטה ודגנים אחרים המכילים גלוטן. ייתכן שאחרים עוקבים אחר דיאטה דלת פחמימות ורוצים להפחית את צריכת הדגנים ומזונות עמילניים. לא משנה מה הסיבה, אפשר להכין מגוון רחב של מתכונים טעימים ללא שימוש בקמח.

 

לפניכם 25 מתכונים שכולם ללא קמח, החל ממנות ארוחת בוקר ועד קינוחים:

פנקייק בננה ללא קמח: פנקייקים אלה עשויים משני מרכיבים בלבד: בננות וביצים. פשוט מועכים את הבננות ומקציפים פנימה את הביצים, ואז מבשלים כפות מהתערובת במחבת טפלון עד להתייצבות. הגישו עם התוספות האהובות עליכם, כגון אגוזים, פירות יער וסירופ מייפל.

עוגיות חמאת בוטנים ללא קמח: עוגיות אלה עשויות משלושה מרכיבים בלבד: חמאת בוטנים, סוכר וביצה. פשוט מערבבים את כל החומרים יחד, מגלגלים לכדורים ולוחצים עם מזלג. אופים בתנור עד להזהבה.

עוגת שוקולד ללא קמח: העוגה העשירה והמטופשת הזו עשויה משוקולד, סוכר, ביצים, חמאה ואבקת קקאו. פשוט ממיסים את השוקולד והחמאה יחד, ואז מערבבים פנימה את הסוכר, הביצים והקקאו. יוצקים את התערובת לתבנית עוגה משומנת ואופים עד להתייצבות.

עוגיות שיבולת שועל ללא קמח: עוגיות אלה מיוצרות עם שיבולת שועל מגולגלת, סוכר, ביצים, ולבחירתכם שילובים, כגון צימוקים, שוקולד צ'יפס או אגוזים. כל שעליך לעשות הוא לערבב את כל החומרים יחד, להפיל כפות מהתערובת על תבנית אפייה, ולאפות עד להזהבה.

 

קיש ללא קמח: קיש זה עשוי ממילוי ביצה וירקות ללא קרום. פשוט טורפים יחד ביצים וחלב, ואז מערבבים פנימה את הירקות הרצויים, כגון תרד, בצל ופלפלים. יוצקים את התערובת לתבנית פשטידה משומנת ואופים עד להתייצבות.

בראוניז אבוקדו ללא קמח: בראוניז דביקים אלה עשויים עם פירה אבוקדו, אבקת קקאו, סוכר, ביצים ושוקולד צ'יפס. פשוט מערבבים את כל החומרים יחד, יוצקים לתבנית אפייה משומנת ואופים עד להתייצבות.

קציצות בשר ללא קמח: קציצות אלה עשויות מבשר טחון, כמו בשר בקר או הודו, ותערובת של פירורי לחם, גבינה ועשבי תיבול. פשוט מערבבים את כל החומרים יחד, יוצרים כדורים ואופים או מטגנים עד שהם מוכנים.

לביבות ירקות ללא קמח: לביבות אלה עשויות עם ירקות מגוררים, כגון קישואים או בטטה, ותערובת של ביצים, גבינה ועשבי תיבול. כל שעליך לעשות הוא לערבב את כל החומרים יחד, לכפות כפיות מהתערובת למחבת חמה עם שמן, ולבשל עד להזהבה משני הצדדים.

לחם בננה ללא קמח: לחם לח וטעים זה עשוי עם פירה בננות, ביצים, סוכר ושילוב של מרכיבים יבשים, כגון שיבולת שועל, אגוזים וקוקוס. פשוט מערבבים את כל החומרים יחד, יוצקים לתבנית משומנת ואופים עד להתייצבות.

פרמזן עוף ללא קמח: המנה האיטלקית הקלאסית הזו עשויה עם חזה עוף לחם ומטוגן בתוספת רוטב עגבניות וגבינה. כדי להפוך אותו ללא קמח, פשוט מצפים את העוף בתערובת של ביצים טרופים ופירורי לחם, ואז אופים או מטגנים עד שהוא מוכן.

גבינה בגריל ללא קמח: הסנדוויץ' הדביק והטעים הזה עשוי עם גבינה ולבחירתך של מילויים, כגון עגבנייה ובזיליקום או חזיר וחמוצים.

להכין קמח הוא מרכיב נפוץ במתכונים רבים, אבל זה לא תמיד הכרחי. למעשה, יש הרבה מתכונים טעימים שאינם מכילים קמח כלל! בין אם אתם עוקבים אחר דיאטה ללא גלוטן, נמנעים מחיטה או סתם רוצים לנסות משהו חדש, יש הרבה אפשרויות לבחירה. להלן 20 מתכונים ללא קמח שבטוח ירשימו:

מאפינס חביתה: מאפינס אלה הם אופציה נהדרת לארוחת בוקר והם עשויים עם ביצים, חלב, גבינה וירקות לבחירתכם. פשוט טורפים יחד את הביצים והחלב, ואז מערבבים פנימה את הירקות. יוצקים את התערובת לתבנית מאפינס ואופים בחום של 350 מעלות במשך 20-25 דקות.

אטריות קישואים: אטריות קישואים, או "זודלס", הן חלופה פופולרית לפסטה. כדי להכין אותם, השתמשו בספירליזר או בקולפן ג'וליאן כדי ליצור קווצות דקות של קישואים. לאחר מכן תוכל לזרוק אותם עם הרוטב האהוב עליך או לטגן אותם עם שום ושמן זית.

אורז כרובית: אורז כרובית הוא עוד תחליף מצוין לדגנים. כדי להכין אותו, טוחנים פרחי כרובית במעבד מזון עד שהם מזכירים אורז. לאחר מכן תוכלו לבשל את אורז הכרובית במחבת עם מעט שמן ותבלינים לבחירתכם.

לזניה חצילים: לטוויסט טעים בלזניה מסורתית, נסה להשתמש בפרוסות חצילים במקום אטריות. כל שעליך לעשות הוא לשכב את החציל ברוטב מרינרה, גבינה, ומילויים לבחירתך. אופים ב-350 מעלות עד שהגבינה נמסה ומבעבעת

טופו לטרוף: הטופו הוא מקור נהדר לחלבון וניתן להשתמש בו כתחליף לביצים בטריפה. פשוט מפוררים את הטופו למחבת עם הירקות והתבלינים לבחירתכם. אתה יכול גם להוסיף מעט שמרים תזונתיים לטעם גביני יותר.

קיש לוריין: קיש הוא מאכל צרפתי קלאסי שניתן להכין ללא קמח על ידי שימוש בתבנית פשטידה ללא קרום. כל שעליך לעשות הוא להקציף יחד ביצים, חלב, גבינה ומילויים לבחירתך. יוצקים את התערובת לתבנית הפאי ואופים בחום של 350 מעלות עד שהקיש מתייצב.

קרום פיצה כרובית: ניתן להשתמש בכרובית גם להכנת קרום פיצה טעים ודל פחמימות. להכנת הקרום, טוחנים פרחי כרובית במעבד מזון ואז מערבבים עם ביצים, גבינה ותבלינים לבחירתכם. מהדקים את התערובת לתבנית פיצה ואופים עד שהיא פריכה. מוסיפים את התוספות האהובות עליך ואופים עוד 10-15 דקות.

צ'יפס גזר: ניתן לחתוך גזר לחתיכות בצורת טיגון ולאפות כחלופה טעימה ובריאה לצ'יפס תפוחי אדמה. כל שעליך לעשות הוא לזרוק את פרוסות הגזר עם מעט שמן ותבלינים לבחירתך ולאפות בחום של 400 מעלות צלזיוס למשך 20-25 דקות.

חצילים פרמזן: חצילים ניתן ללחם ולטגן לטוויסט טעים על פרמזן עוף. פשוט פורסים את החציל לפרוסות בגודל 1/4 אינץ' וטובלים אותם בתערובת של ביצים טרופה ופירורי לחם. מטגנים את פרוסות החצילים עד שהן מזהיבות ולאחר מכן מעלים רוטב מרינרה וגבינה. אופים עד שהגבינה נמסה ומבעבעת.

גלילי כרוב: עלי כרוב יכולים לשמש כעטיפה למגוון מילויים, כולל בשר טחון, אורז וירקות. פשוט מגלגלים את המילוי בעלי הכרוב ואופים או מבשלים ברוטב עד שהכרוב מוכן.

***

לעוד מתכונים שלנו ללא קמח לחצו כאן.

שתף:

תגובות והערות: (0)

יש להזין שם
יש להזין הערה