מה זה עוגה בחושה? | יס-שף

מה זה עוגה בחושה?

מה היא עוגה בחושה? ומה ההבדל בינה ובין עוגת ספוג? איך מכינים עוגה בחושה מושלמת? למה עוגה בחושה נופלת? איפה לשמור את העוגה הבחושה? למה העוגה שקעה במרכזה? כל התשובות ועוד המון טיפים שווים כאן והכי חשוב, גם מתכונים קלים מהירי הכנה וטעימים מאוד, כי לא סתם העוגה הבחושה נחשבת לעוגה האהובה ביותר על רוב הבשלנים וגם על האכלנים כמונו...

תוכלו לזהות מתכון של עוגה בחושה בקלות: עוגה בחושה היא עוגה שערבבו את כל מרכיביה לכדי מרקם אחיד. אין הפרדת ביצים  (עוגות עם הפרדת ביצים נקראות בדרך כלל עוגות ספוג/טורט/לקח/תופין). עוגות בחושות בדרך כלל יציבות יותר מעוגות ספוג ומומלצות יותר לעוגות ליום הולדת וכדומה.

העוגה הבחושה פורסת לפנינו מיטב מתכונים לעוגות קלות להכנה ומהירות הכנה, עוגות רכות אווריריות וטעימות שהולכות טוב עם הקפה ולרבות מהם אין מוצרי חלב כלל מה שהופך אותם לפרווה איכותית במיוחד כי אין צורך לשנות מוצרים.

אומנות האפייה והאהבה לאפות מורגשת בכל ביס גם בעוגה בחושה שנחשבת הקלה ביותר לאפייה כי היא עוגה שערבבו את כל מרכיביה לכדי מרקם אחיד וקדימה לתנור.

יש כמה כללים חשובים שיש לדעת לפני שניגשים לעבודה:

יש לקרוא את המתכון מהתחלתו ועד סופו כדי לראות בדיוק מה צריך ואיך תהליך העבודה. יש לבדוק שכל המרכיבים זמינים. יש לראות כי יש את הכלים המתאמים להכנת העוגה: כמו הקוטר המתאים של התבנית, כוסות וכפות מדידה, ספרי לשימון התבנית, שעון עצר למדידת זמן וכדומה. 

עוגה בחושה היא הקלה ביותר להכנה ובדרך כלל המהירה ביותר להכנה, כיוון שיש רק לערבב, בצורה נכונה, את כל המרכיבים בקערה, להכניס לתבנית משם לתנור-והעוגה מוכנה.

יחד עם זאת יש טריקים קטנים שישפרו את העוגה:
למשל: לערבב בנפרד את החומרים היבשים ואת הרטובים ולהוסיף אותם לסירוגין ובהדרגה או להוציא את הביצים (במידה ויש במתכון) כחצי שעה לפני תחילת העבודה (או מוצרים אחרים שבמקרר). הוצאתם והעברתם לטמפרטורת החדר משפרת את התוצאה הסופית של העוגה והופכת אותה ליותר חלקה וחומרי ההתפחה יעבדו מהר יותר. חשוב להוסיף את הביצים בהדרגה, להוסיף ביצה לערבב עד הטמעה ואז את הביצה השנייה וכן הלאה.

ויש את סוד הסודה לשתייה, הסודה לשתייה מתחילה לעבוד ישר שמכניסים אותה לבלילה. עובדת במצטיינת.. אולי..רק אם נכניס מיד את התבנית לתנור, אם לא נכניס מיד היא עלולה לגרום לעוגה להיות יבשה.
אבקת אפייה, בניגוד אליה, מתחילה לפעול רק בחום גבוה, ואם משתמשים בה כחומר התפחה פחות דחוף להכניס את הבלילה לתנור.

שהעוגה מוכנה מעבירים אותה לצינון על רשת מתכת, כך שהקירור יגיע גם לתחתית התבנית תנו לעוגה להצטנן עד שהיא מגיע לטמפרטורת החדר. עוגות בחושות יכולות להיות גם בפעמון בטמפרטורת החדר אבל אם יש עליהם קרם חובה למקרר. 

*אז איך יודעים שהעוגה מוכנה? מאוד פשוט, עוגה בחושה מוכנה כאשר קיסם שננעץ במרכזה יוצא יבש או עם קצת פירורים.
*אפשר להקפיא עוגות בחושות?  בוודאי. אפשר להקפיא עוגות בחושות, כשהן עטופות היטב בניילון נצמד או סגורות בכלי אטום. מפשירים בטמפרטורת החדר. כאשר רוצים להפשיר הוציאו הכי טוב לילה לפני או 4-5 שעות. 
*למה העוגה יצאה נמוכה מידי? בדקו, האם גודל התבנית נכון? האם החומרים עורבבו היטב? האם שמתם פחות מידי אבקת אפייה או סודה לשתייה? 
*העוגה שקעה במרכזה: מה ניתן ללמוד לפעם הבאה, ויש לבדוק:

האם התנור היה מספיק חם?
האם העוגה לא נאפתה מספיק זמן? 

אפייה היא למידה כמו כל תחום אחר. תלמדו מהטעויות ותשתפרו.

עכשיו העוגה מוכנה, והיא מושלמת. לפני שפרסתם את העוגה,  יש יתרון נוסף של עוגה בחושה היא היכולת לקשט אותה באבקת סוכר, אבקת סוכר שהיא גם המומחית מספר אחת לכיסוי פגמים בעוגה.. היא גם המומחית מספר אחת להוספת יופי לעוגה:  אבקת סוכר אותה נפזר על שבלונה,  יש המון שבלות יפיפיות וזולות שאיתם הכי טוב לפזר על עוגות בחושות או על עוגת ספוג. 

*אם משתמשים באבקת סוכר רגילה: קשטו לפני ההגשה כי היא עלולה להיספג בעוגה ולהעלם גם אם היא כבר צוננת או הייתה במקרר. 
*ניתן לקנות אבקת סוכר שאינה נמסה בחנויות האפייה, שזאת האפשרות הנוחה.
*אפשרות נוספת היא ליצור אבקת סוכר שלא נעלמת: הוסיפו ל-50 גרם אבקת סוכר כף של קמח תפוחי אדמה.

אופן הביצוע: מניחים את השבלונה על העוגה. לוקחים מסננת קטנה ממלאים אותה באבקת סוכר,  ומפדרים בנדיבות.

יש באתר שלנו המון עוגות בחושות וטעימות וכמובן לא רק, אתם מוזמנים לטייל באתר ולראות את כל הסוגים והגוונים של העוגות ועוד.
------------------------------

הנה מספר הצעות שלנו, לעוגות בחושות מושלמות!!

1.עוגת לימון ליים

נתחיל אולי בעוגה שאתם פחות מכירים, עוגת לימון ליים, עוגת מוחיטו, שתי פרוסות עוגה ובניהם קרם ליים עמוק ומתוק. עוגה שבסיסה הוא קובני. קלה להכנה ונפלאה עם טעמו הייחודי של הליים.

2. עוגת תפוזים כמו בארומה

עם כל אהבת הביתיות תמיד היינו רוצים שיצא לנו טעם מקצועי כמו בבית קפה משובח. בשביל זה יש לנו את עוגת תפוזים ארומה קלה להכנה ואף פעם לא מפשלת. 

3. עוגת שוקולד רוויון

כמה שומעים על עוגות שוקולד שלא יוצאות טוב. אז זהו. ניגמר. יש לכם את העוגת שוקולד הקלה להכנה והיוצאת נהדר, רכה אוורירית.

4. עוגה בחושה במאג

לא תמיד אנחנו צריכים או רוצים להכין עוגה גדולה. לפעמים מתחשק לנו עם הקפה עכשיו- הרגע פרוסת עוגה. אנחנו לא נתחיל עכשיו להכין עוגה והאמת, לא צריך מאז המצאת המיקרוגל לא חשבו על רעיון כזה גאוני. עוגה קטנה שמכינים במיקרוגל בפחות מ-5 דקות. עוגת שוקולד בחושה וטעימה במאג.

5. עוגה בחושה מביצה אחת

כמה פעמים רצינו עוגה טעימה הסתכלנו במקרר ויש רק ביצה אחת. אחת. אז מעבר לכך שהיום יש תחליפים לביצים היום זה לא גם בעיה. עוגה גדולה. טעימה ומתוקה והכל מביצה אחת. 

6 עוגת גזר בחושה

ולא ניתן לסיים ללא עוגת גזר מהממת. למי שלא מכיר עוגות גזר חובה לנסות ומי שכן זאת עוגת הגזר הכי טעימה שתאכלו אי פעם.

כמו כן, באתרנו יש דף המרת מידות ומשקולות שתוכלו להיעזר בו במידת הצורך

עכשיו ריח של עוגה כבר עולה מהמטבח. והמים כבר רותחים בקומקום לקפה ולערב מושלם. ספרו לנו איזה עוגה בחרתם להכין ואיך יצא? נשמח לשמוע ממכם.

 

שתף:

תגובות והערות: (0)

יש להזין שם
יש להזין הערה