מה זה המבורגר | יס-שף

מה זה המבורגר

המבורגרים הם מאכל אהוב ואייקוני שניתן למצוא כמעט בכל מסעדה ורשת מזון מהיר ברחבי העולם. ניתן לאתר את מקורותיו של ההמבורגר לתחילת המאה ה-19 בהמבורג, גרמניה,כאשר מנה בשם "סטייק המבורגר" הפכה להיות פופולרית. המנה הזו הייתה מורכבת מקציצת בקר טחון שתובלה ובושלה לעיתים יחד עם בצל, והוגשה על לחם. זו הייתה ארוחה נפוצה לאזרחים עניים יותר ולעתים קרובות הוגשה ברחובות על ידי רוכלים.

ההמבורגר כפי שאנו מכירים אותו היום, לעומת זאת, נולד בארצות הברית. המקרה המתועד הראשון של המבורגר שהוגש בלחמנייה היה ברחוב 1904 St. יריד העולם של לואי. מוכר בשם אוטו קואזה זוכה להגשת ההמבורגר הראשון ביריד, והמנה צברה פופולריות במהירות.

מאז, ההמבורגרים הפכו לעמוד התווך של התרבות האמריקאית וניתן למצוא אותם כמעט בכל מסעדות ורשת מזון מהיר. ההמבורגר הבסיסי מורכב מקציצת בקר, חסה, עגבנייה ובצל, ומוגש בלחמנייה. עם זאת, יש אינספור וריאציות על ההמבורגר, כאשר כמה מסעדות מציעות המבורגרים עם תוספות ייחודיות כמו אבוקדו, ביצים מטוגנות ואפילו לובסטר.

יש גם ויכוחים רבים לגבי הדרך הטובה ביותר להכין המבורגר. יש אנשים שמעדיפים את ההמבורגרים שלהם בגריל על להבה פתוחה, בעוד שאחרים מעדיפים אותם מבושלים על גריל עליון שטוח או אפילו במחבת. סוג הבקר המשמש לקציצה הוא גם עניין של העדפה אישית, כאשר יש אנשים שמעדיפים קציצה רזה יותר בעוד שאחרים מעדיפים קציצה עסיסית ושמנה יותר.

אחת השיטות הפופולריות ביותר לבישול המבורגרים היא צלייה. להמבורגרים בגריל יש טעם ומרקם מובהקים המושגים על ידי בישול הקציצה על להבה פתוחה. לצלייה של המבורגר מניחים את הקציצה על גריל שחומם מראש ומבשלים מספר דקות מכל צד, עד שהיא מגיעה לרמת העשייה הרצויה. יש אנשים שמעדיפים את ההמבורגרים שלהם עשויים היטב, בעוד שאחרים מעדיפים אותם מדיום או מדיום רייר.

שיטה פופולרית נוספת לבישול המבורגרים היא על גריל עליון שטוח. גריל עליון שטוח נמצא בדרך כלל במסעדות. לבישול המבורגר על גריל עליון שטוח, מניחים את הקציצה על הגריל שחומם מראש ומבשלים מספר דקות מכל צד, עד שהיא מגיעה לרמת העשייה הרצויה. להמבורגרים בגריל שטוח יש מרקם מעט שונה מהמבורגרים בגריל, מכיוון שהם אינם חשופים ללהבה הפתוחה.

בנוסף לצלייה וצלייה על גריל עליון שטוח, ניתן לבשל המבורגרים גם במחבת. לבישול המבורגר במחבת מניחים את הקציצה במחבת שחוממת מראש ומבשלים מספר דקות מכל צד, עד שהיא מגיעה לרמת העשייה הרצויה. להמבורגרים מבושלים במחבת יש מרקם שונה מאשר להמבורגרים בגריל , שכן הם אינם חשופים לחום הגבוה של הגריל או החלק העליון השטוח.

ישנם סוגים רבים ושונים של בשר בקר שניתן להשתמש בהם להכנת המבורגרים. יש אנשים שמעדיפים קציצה רזה יותר מבשר בקר בעלת אחוזי שומן נמוכים יותר, בעוד שאחרים מעדיפים קציצה עסיסית ושמינה יותר מבשר בקר עם אחוזי שומן גבוהים יותר. סוג הבקר המשמש לקציצה יכול להשפיע רבות על הטעם והמרקם של ההמבורגר.

בנוסף לסוג הבקר המשמש לקציצה, גם התיבול והתוספות המשמשים בהמבורגר יכולים להשפיע רבות על הטעם. אנשים רבים מעדיפים המבורגר פשוט עם מעט תוספות, כגון חסה ועגבנייה.

לחצו כאן למתכון איך מכינים המבורגר ביתי.

שתף:

תגובות והערות: (0)

יש להזין שם
יש להזין הערה